تلفن سایت

هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل متروی شهرهای جدید

تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۲

هزینه 600 میلیارد تومانی برای تکمیل متروی شهرهای جدید

وزارت راه‌وشهرسازي با انتشار گزارش عملكرد 100 روز اول، در ابتداي اين گزارش نوشت: وزارت راه‌وشهرسازي با ادغام دو وزارتخانه، علاوه‌بر مشكلاتي كه همه وزارتخانه‌ها با آن مواجه هستند مسائل ناشي از ادغام را نيز به دوش مي‌كشد.
اين گزارش در دو فصل شامل «تشريح ساختار فعلي وزارتخانه همچون نيروي‌انساني، اعتبارات و بدهي‌ها» و همچنين «توضيح اقدامات انجام‌شده ظرف 100 روز اخير در 17 حوزه زيرمجموعه وزارتخانه از جمله راه و حمل‌ونقل و مسكن و ...» تهيه شده است.
آن طور كه به‌صورت رسمي در اين گزارش اعلام شده است، وزارت راه‌وشهرسازي هم‌اكنون 4 هزار و 400 ميليارد تومان بدهي قطعي به پيمانكاران دارد و اعتبار مورد نياز براي تكميل 472 طرح و حدود 5 هزار پروژه به قيمت ثابت سال92، برابر با 120 هزار ميليارد تومان برآورد شده، اين درحالي است كه كل بودجه وزارتخانه در سال 6 هزار ميليارد تومان است. در اين گزارش درباره بخش مسكن (مسكن‌مهر) نيز اعلام شده است: در حال‌حاضر منابعي جهت پرداخت تعهدات باقي‌مانده در مسكن‌مهر وجود ندارد. ضمن اينكه ضعف موجود در سيستم حمل‌ونقل عمومي كه از جمله مشكلات فعلي مسكن‌مهر به‌خصوص در شهرهاي‌جديد محسوب مي‌شود در شرايطي است كه معادل 633 ميليارد تومان هزينه براي تكميل اين سيستم‌ها (مترو) اعتبار لازم است؛ در حالي كه تاكنون 226 ميليارد تومان صرف شده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت