تلفن سایت

واگذاری سوله‌های بحران به بخش خصوصی

تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۲

واگذاری سوله‌های بحران به بخش خصوصی

اعضای شورای شهر تهران نسبت به واگذاری سوله‌های بحران به بخش خصوصی از سوی شهرداری تهران واکنش نشان دادند و وعده پیگیری این موضوع را در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مطرح كردند.
غلامرضا انصاری، یکی از اعضای شورای شهر در این زمینه گفت: این هم از معضلاتی است که بسیاری از فضاهای فرهنگی اجتماعی ما نه تنها در شهرداری، بلکه در دستگاه‌های دولتی هم به صورت اجاره به بخش خصوصی واگذار می‌شود. اگر خصوصی سازی در قالب غیرحقوقی و غیر دولتی باشد، شاید جوابگو باشد. ولی در بخش فرهنگی و اجتماعی با توجه به ضرورت‌ها و نیازهایی که بخش عمومی و دولتی باید برای شهرها و مردم انجام دهد، توجیه پذیر نیست.
 او ادامه داد: علاوه بر این، سوله‌های بحران بالاخره بخشی از خدمات و فضای دولتی است و وقتی در قالب‌های رقابتی واگذار می‌شود، هم احتمال تاثیرگذاری منفی بر کیفیت خدمات وجود دارد و هم الزاماتی را که بخش کاملا خصوصی می‌تواند از آن برخوردار باشد، ندارد.
 انصاری افزود: تهران روی چند گسل فعال زلزله قرار گرفته و اگر زلزله یا حادثه‌ای رخ دهد، شرایط بسیار دشوار و غیرقابل تحملی را برای شهر ایجاد می‌کند. بنابراین ما برای مقابله با بحران باید آمادگی قبلی داشته باشیم و این طور نیست که سرمایه گذاری در بخش امداد و نجات را بخواهیم با منافع اقتصادی برآورد کنیم. فضاهای بحران باید همیشه آماده باشد تا در صورت بروز حادثه بتوان هر لحظه از آنها استفاده کرد.
 این عضو شورای شهر تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا باید به این موضوع  رسیدگی کند. انشاءالله کمیسیون برنامه هایی برای این سوله‌ها دارد و من هم نظراتی دارم که در آن زمان ارائه خواهم داد.
 اقبال شاکری، عضو دیگر شورا نیز در این خصوص گفت: متاسفانه تعدادی از این سوله‌ها در حال حاضر برای کاربری‌های دیگری دارند، استفاده می‌شوند که به نظر می‌رسد مسوولان امر برای تعیین کارکرد این سوله‌ها در زمان غیر بحران و تامین هزینه‌های نگهداشت آنها مجبور شده‌اند آنها را به اموردیگری اختصاص دهند.
 او افزود: اما این خطر وجود دارد در زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد، قابلیت تخلیه این سوله‌ها اصلا وجود نداشته باشد و ما کارکرد اصلی آن را از دست بدهیم. اصولا از بهره‌برداری طولانی‌مدت از این سوله‌ها برای هر نوع فعالیت دیگری باید خودداری کرد، اما در حال حاضر تعدادی از آنها به عنوان سالن‌های ورزشی در حال استفاده هستند که من هم روی این موضوع بحث دارم و در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت