تلفن سایت

تکمیل پروژه‌های بزرگراهی تهران

تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۱


شهردار تهران گفت: ‌براساس طرح جامع، بزرگراه‌های شهر تهران تا پایان سال ۹۱ به اتمام می‌رسد.

 

محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه شهید زین‌الدین و بزرگراه شهید خرازی که در مجموع به طول 50 کیلومتر است اظهار داشت: افتخار بزرگی است برای شهرداری تهران که نام سرداران بزرگ در شهر زنده نگه داشته شود. قالیباف با اشاره به اینکه باید اهداف امام و شهدا را پیش ببریم گفت: از اهداف آنها این است که در سایه اسلام زندگی مادی و معنوی مردم را تامین کنیم.

شهردار تهران ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: افرادی که در مجموعه نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند کار دشوار و پرتلاشی دارند و امید است قدر این افراد را بدانیم. مهمترین افتخار نیروهای انتظامی و نظامی این است که بتوانند اعتماد مردم را به خود جلب کنند. وی با اشاره به اینکه در بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و خرازی حدود 400 میلیارد تومان تملک اراضی اختصاص یافته است بیان داشت: این مبلغ فقط برای تملک اراضی بوده است و هزینه دیگری برای ساخت این بزرگراه‌ها اختصاص داده‌ایم.

قالیباف با اشاره به اینکه هر پروژه ای که در تهران ساخته می‌شود بیشترین زحمت را برای مردم دارد گفت: معتقدیم امروز در صورتی که از پروژه‌ها نیز بهره‌برداری شود مردمانی که در حاشیه ان پروژه زندگی می‌کنند نیز مشکلاتی خواهند داشت. شهردار تهران درباره درخواست‌هایی که شهروندان درباره بازار فروش خودرو در حکیمیه داشته‌اند گفت: رفع این مشکل برای شهرداری هزینه سنگینی داشته است و در مجموعه بابایی ظرف 45 روز آینده مکانی برای بازار فروش خودرو در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره اقداماتی که در منطقه 4 صورت گرفته است گفت: در حداکثر سه ماه آینده و در زمستان سال جاری نخستین زباله‌سوز کشور در منطقه 4 شهر تهران راه‌اندازی می‌شود. قالیباف با اشاره به اینکه در شهر تهران حدود 5 دستگاه زباله‌سوز راه‌اندازی می‌شود گفت: این دستگاه برای تولید انرژی پاک در مناطق مختلف راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در شهرداری تهران با مشکلات کمرشکنی روبرو هستیم و این مشکلات تنها پول نیست بیان داشت: در شهرداری تهران به دلیل اینکه بودجه ثابتی نداریم باید درآمدزایی کنیم و هم هزینه‌هایی داشته باشیم. قالیباف تصریح کرد: مطمئنا کار انسان را خسته نمی‌کند ولی حاشیه‌ها، فشارها و مشکلاتی که در مراحل کار بوجود می‌آید طاقت‌فرسا می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه با تمام مشکلاتی که وجود دارد در تعهدات ما به مردم اثر منفی نخواهد داشت گفت: مسئولیت اصلی ما این است که مشکلات را حل کنیم تا محدودیتی برای مردم نداشته باشد. وی به نصب روزشمار افتتاح پروژه صدر-نیایش اشاره کرد و گفت:‌بهتر است این روزشمار در بزرگراه امام علی ‌(ع) هم نصب شود. 7 هزار خانه و 25 کیلومتر در مسیر این بزرگراه قرار دارد.

درادامه این مراسم محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ هرجا که اتوبان جدیدی ساخته می‌شود تقاضای سفر نیز به همین واسطه بیشتر می‌شود و باید این موضوع را نیز مدنظر داشت. قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه بزرگراه‌های تهران چه زمانی به یکدیگر متصل می شود بیان داشت:‌براساس طرح جامع بزرگراه‌ها تا پایان امسال به پایان می‌رسد و رینگ بزرگراهی تهران امسال تکمیل می‌شود.

شهردار تهران بیان داشت: ادامه مجموعه بزرگراه‌های شهیدان زین‌الدین، همت و خرازی تا کمربندی تهران است و اتوبان آزادگان تا سه راه صدر افتتاح شده است. وی خاطرنشان کرد: از سه راه صدر تا میدان بسیج که حدود 17 کیلومتر است و بیشترین ترافیک را در این نقطه داریم که بزودی این مشکل نیز حل می‌شود.

قالیباف به تکمیل رینگ خارجی بزرگراه‌های تهران اشاره کرد و گفت: بزرگراه‌های کرج، ساوه، قم، خراسان و بزرگراهی که از طریق جاجرود می‌آید از رینگ خارجی اتوبان آزادگان عبور می‌کند. شهردار تهران بیان داشت: تا قبل از آغاز زمستان 17 کیلومتر باقیمانده از اتوبان آزادگان تکمیل می‌شود و رینگ اطراف تهران به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد. وی بیان داشت: قرار بود تا سال 1400 پروژه‌های بزرگراهی تهران به پایان برسد ولی براساس طرح جامع تا پایان سال 91 بزرگراه‌های تهران تکمیل می‌شود.

قالیباف درباره منابع مالی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:‌ مطالبات ما همچنان از سوی دولت پرداخت نشده ولی مردم نباید نگرانی و دغدغه‌ای در این خصوص داشته باشند. شهردار تهران افزود: مدیران در مجموعه شهرداری و هر سازمان دیگری مسئولیت دارند که کارها را پیگیری کنند تا مردم احساس نکنند مشکلی بوجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشکل مالی دارد و واقعا مشکلاتی که در شهرداری تهران داریم طاقت فرسا است ولی به هر حال مجموعه مدیریتی شهرداری می‌تواند این مشکلات را حل کند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت