تلفن سایت

تصمیم دولت برای ساخت مسکن مهر

تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۲

 

تصمیم دولت برای ساخت مسکن مهر

بخش‌‌هايي از جلسه صبح‌ديروز «هيات‌دولت» به شرح گزارش وزير راه‌وشهرسازي درباره آنچه تاكنون بر «مسكن‌مهر» گذشته و نيازهايي كه براي تكميل اين طرح وجود دارد، اختصاص پيداكرد و در نهايت با نظر ریيس‌جمهور، مقرر شد دستگاه‌هاي اجرايي در جهت حل مسائل و مشكلات اين طرح اقدام كنند و همچنين راه‌هاي تامين اعتبار موردنياز مسكن‌مهر به شيوه غيرتورمي، شناسايي و به دولت پيشنهاد شود. همزمان، اعضاي كميسيو‌ن عمران مجلس نيز در واكنش به خبر توقف مسكن‌مهر، اعلام كردند دولت يازدهم براي تامين مسكن‌ كم‌درآمد‌ها بايد از الگوي‌متعارف كه همان حذف قيمت‌زمين از ساخت مسكن است، استفاده كند.
خبر تاييد شد؛ اختصاص جلسه ديروز هيات‌دولت به موضوع مسكن
دستور ریيس‌جمهور براي «مسكن‌مهر»
3 وزير به همراه رییس کل مامور شدند
ديروز از بررسي الگوی تامين مسكن در جلسه چهارشنبه‌ هيات‌دولت خبر داده بود، اين جلسه در روزگذشته به مسكن‌مهر اختصاص پيدا كرد و موجب صدور دستوراتي از طرف ریيس‌جمهور براي اين پروژه شد.
هيات دولت در جلسه صبح ديروز با استماع گزارش وزارت راه‌وشهرسازي از طرح مسكن‌مهر، بر انجام اقدامات لازم براي تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر و تامين تدريجي خدمات آن تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، هيات دولت صبح چهارشنبه به رياست حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران تشكيل جلسه داد.
در اين جلسه، گزارش وزارت راه و شهرسازي از طرح مسكن مهر ارائه شد و دولت در اين باره بر انجام اقدامات لازم برای تكميل پروژه‌هاي مسكن‌مهر و تامين تدريجي خدمات آن تاكيد كرد.
همچنين دولت همه دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط را موظف كرد كه در جهت حل مسائل و مشكلات پروژه‌هاي مسكن در حوزه ماموريت خود اقدام كنند تا فرآيند تكميل و واگذاري واحدها تسريع يابد.
به موجب اين تصميم همچنين كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط‌زيست موظف شد كه راه‌هاي تامين اعتبار مورد نياز براي ادامه كار با توجه به عدم تزريق پول پرقدرت را كه منجر به افزايش تورم خواهد شد، بررسي و به دولت پيشنهادهایی ارائه كند.
در ادامه اين جلسه هيات‌دولت، وزراي امور اقتصادي و دارايي، نيرو، راه و شهرسازي و رييس كل بانك مركزي موظف شدند كه برای آگاهي شهروندان از آثار كلان اين طرح از جمله آثار تورمي كه به بار آورده و تعهدات فاقد منابعي كه براي دولت يازدهم مشكلات فراواني ايجاد كرده است، اطلاعات لازم را در اختيار مردم قرار دهند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت