تلفن سایت

صدور سند مالکیت تک‌برگی در کشور

تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۱

 

صدور سند مالکیت تک‌برگی در کشور
 

معاون قوه قضاییه از صدور 2 میلیون سند مالکیت تک‌برگ در کشور خبر داد.

احمد تویسرکانی در این‌باره تصریح کرد: تا کنون حدود 2 میلیون سند مالکیت تک‌برگی به شکل ماشینی و در سیستم کاداستر به متقاضیان تحویل داده شده است که در سیاست آتی سازمان این است که به سرعت کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای سابق از مردم اخذ و سند مالکیت جدید به آنها تحویل داده شود. وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سیستم مکانیزه ثبت اختراعات ادامه داد: با گذشت حدود دو ماه از راه‌اندازی این سامانه، حدود هزار و 218 اظهارنامه ثبت اختراع و 905 اظهارنامه طرح صنعتی از طریق شبکه پذیرفته شده و بدون مراجعه متقاضیان مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است.

همچنین در زمینه ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری هم سامانه‌هایی را طراحی کرده‌ایم که پذیرش ثبت شرکتها بدون مراجعه حضوری باشد. از ابتدای سال 91 این کار اجرایی شده و تا کنون 713 مورد ثبت شرکت از طریق شبکه پذیرش شده است و امکان استفاده از بانک شناسه اشخاص در سازمان هم برای اشخاص فراهم شده است که ظرف همین مدت کوتاه 5 هزار و 500 استعلام به نحو الکترونیکی به متقاضیان پاسخ داده شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در سال 1390 با بررسی دقیق فرآیندهای ثبت شرکت‌های تجاری در این سازمان و تطبیق آن با قوانین و مقررات از جمله قانون تجارت، قانون اساسی و عمومات قانونی که در این زمینه بود و با بخشنامه‌ای که صادر شد، از پذیرش ثبت شرکت‌ها به وسیله افرادی که فاقد صلاحیت قانونی بودند، جلوگیری شد که این اقدام به همراه مکانیزه کردن ثبت شرکت‌ها باعث ایجاد نظم بهتر و ساماندهی مطلوب در این حوزه شده است.

معاون قوه قضاییه اظهار کرد: در چهار ماهه امسال در مقایسه ابتدای سال 90 نزدیک به 30 درصد کاهش ثبت شرکت به وسیله اشخاص فاقد صلاحیت داشته‌ایم. تویسرکانی درباره طرح کاداستر نیز خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه کاداستر در کشور اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده‌ایم. بر این اساس تا پایان سال 1388 حدود 450 هزار هکتار از اراضی شهری کاداستر شده بود که این رقم تا پایان سال 1389 به بیش از 900 هزار هکتار رسید و در حال حاضر این میزان در حوزه کاداستر شهری و روستایی از رقم 1 میلیون و 600 هزار هکتار گذشته و در حوزه کاداستر غیر شهری و منابع طبیعی نیز 30 میلیون هکتار از اراضی دولتی طی یک سال گذشته در سیستم کاداستر وارد شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عملکرد دفاتر اسناد رسمی گفت: حجم عظیم اوراقی که تحت عنوان فرم مصوب و به عنوان اوراق بهادار ایجاد بوروکراسی و رویه زاید در سازمان و در دفاتر رسمی کرده بود، مورد بازنگری قرار گرفت و امسال 30 مورد از فرم‌ها را از رده اوراق بهادار خارج کردیم.

 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت