تلفن سایت

اجرای طرح تفصیلی جدید با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهر

تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۲

 

اجرای طرح تفصیلی جدید با هدف افزایش  سرانه فضای سبز شهر

شورای شهر تهران پیگیر تغییر کاربری فضاهای سبز به کاربری‌های انتفاعی شد.
در این راستا موضوع تغییر کاربری بوستان پلیس در منطقه 2 نیز به کمیسیون حقوقی و نظارتی شورای شهر تهران فرستاده شد. به گفته اعضای شورای شهر تهران، فضاهای سبز برخی از نقاط شهر با مصوبه‌های موردی کمیسیون ماده پنج مشمول اجازه ساخت وساز شناخته شده‌اند. این در حالی است که پس از ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی جدید در سطح شهر تهران،  با هدف افزایش سرانه فضای‌های سبز شهر، شورای عالی شهرسازی و معماری حق تغییر کاربری این فضاها را تا پایان سال 1395 از سوی مدیریت شهری ممنوع اعلام کرد.
در چند ماه اخیر گزارش میدانی اهالی مناطق مختلف شهر از تغییر کاربری فضاهای سبز شهر و ارائه این گزارش‌ها به اعضای شورای شهر پیگیری تعدادی از اعضا در آغاز دوره چهارم شورای شهر را به دنبال داشت. تا جایی که نامه‌نگاری برخی از اهالی منطقه2 در خصوص تخریب فضای سبز بوستان پلیس و آغاز گودبرداری بدون توجه به تاکیدهای رییس شورای شهر سوم در زمینه حفظ فضاهای سبز سبب شد تا با پیگیری شورای شهر چهارم موضوع به کمیسیون حقوقی و نظارتی شورای شهر ارجاع شود.
در این زمینه احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران روز گذشته با بیان اینکه نامه اهالی خیابان پاکنژاد به کمیسیون نظارتی شورا ارجاع داده شد گفت: متاسفانه در این منطقه تعداد زیادی درخت قطع شده است و با وجود تذکرات اعضای شورای شهر در دوره گذشته هنوز عملیات متوقف نشده است.
او ادامه داد: علاوه بر مشکلات گودبرداری این ساخت‌وساز در محلی در حال اجرا است که از لحاظ ترافیکی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.
محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به پیگیری‌های جدی شورا در خصوص نحوه اجرایی شدن طرح تفصیلی جدید اظهار کرد: تاکنون  گزارش‌هایی از تغییر کاربری‌های خلاف طرح تفصیلی به دست کمیسیون رسیده است که در اولین فرصت پیگیر این موضوع خواهیم بود.
سوال از شهردار بی‌پاسخ ماند
مسعود سلطانی‌فر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اعلام اینکه سه سوال از شهردار تهران در مورد حادثه گودبرداری ایران زمین بعد از گذشت 15 روز بی پاسخ مانده است، گفت: سه سوالی که از شهردار تهران در مورد مسائل فنی و علت بروز حادثه گودبرداري خیابان ایران زمین داشتیم، هنوز بی‌پاسخ مانده است؛ در حالی که قرار بود طبق نامه ارسالی به شهردار، پاسخ ابهامات گودبرداری ایران زمین حداکثر ظرف یک هفته به شورا ارائه شود. او ادامه داد: علاوه بر این موضوع گزارش‌های دیگری در زمینه موارد دیگری از گود برداری‌های غیراصولی در سطح شهر دریافت کرده‌ایم که به جد پیگیر آنها هستیم.
دو هفته پیش در پی بروز حادثه گودبرداری خیابان ایران‌زمین سلطانی فر تذکری کتبی در قالب طرح سه سوال از محمدباقر قالیباف در صحن جلسه مطرح کرد. در این تذکر به شهردار تهران یک هفته فرصت داده شده بود تا به سوالات به طور مشخص پاسخ دهد؛ اما طبق گفته عضو شورای شهر قالیباف تاکنون به این سوالات پاسخی نداده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت