تلفن سایت

وام خرید مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون

تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۲

وام خرید مسکن تا سقف 100 میلیون

مشاور مالي وزير راه‌‌وشهرسازي در دفاع از طرح راه‌اندازي صندوق‌هاي سپرده‌گذاري مسكن براي تامين و پرداخت وام خريد مسكن، گفت: وام‌های رهنی باعث شده نه‌تنها در آمریکا، بلکه در اروپا و آسیا، میلیون‌ها نفر صاحب خانه شوند. وام رهنی یعنی تسهیلات بلندمدت خرید مسکن در قبال وثیقه مسکن. بنابراین، چگونه ممکن است اعطای تسهیلات بلندمدت خرید مسکن در قبال توثیق مسکن شکست بخورد. این روشی بوده که میلیاردها نفر را صاحب خانه کرده است. میلیون‌ها نفر در دنیا از محل پس‌اندازهای آینده خود مسکن می‌خرند. این درست نیست که مردم اول پول جمع کنند و مثلا در سنی بالاتر از 60 سال به خرید خانه اقدام کنند.
حسين عبده‌تبريزي با بيان اينكه مسکن باید از محل پس‌اندازهای آتی مردم خریداری شود و طراحی تسهیلات رهنی به این ‌منظور است، افزود: صندوق‌ها را می‌توان طوری طراحی کرد که ارقام تسهیلات بالاتری نیز اعطا کنند. در شرایط امروز ایران و با توجه به نرخ تورم بالا، بعید است صندوق را بتوان طوری طراحی کرد که وام‌های بزرگ‌تر از 100 میلیون تومان اعطا کند. البته، هدف‌گذاری دولت برای صندوق‌هایی است که مشکل مسکن اقشار کم‌درآمدتر جامعه را حل می‌کند. به‌علاوه، اگر دولت منابعی داشته باشد، به‌عنوان تفاوت سود به صندوق‌هایی پرداخت می‌کند که اقساط بلندمدت‌تر به خانوارهای کم‌درآمدتر پرداخت می‌کنند.
پيش‌تر برخي كارشناسان در نقد طرح صندوق‌هاي سپرده‌گذاري و پرداخت وام به گروه‌هاي هدف، اعلام كرده بودند: در هيچ كجاي دنيا نمي‌توان خانوار كم‌درآمدي را پيدا كرد كه با وام خريد مسكن، خانه‌دار شده باشد و دولت يازدهم بهتر است براي كم‌درآمدها برنامه ديگري همچون ساخت مسكن اجتماعي طراحي كند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت