تلفن سایت

خطر احتمال ریزش گود خیابان ایران زمین

تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۲

خطر دوباره ریزش گود خیابان ایران زمین

شورای شهر تهران با تشکیل یک کمیته فنی براي حادثه نشست خيابان‌ايران‌زمين، 5 ماموريت ضربتي براي اعضاي كميته تعيين كرد كه مهم‌ترين آن، مهار خطر و احتمال ريزش دوباره گود 40 متري است. تعیین ساز و کار ویژه برای پیشگیری از بروز حادثه دیگر در محل گود ايران‌زمين، با توجه به سرد شدن هوا، مهم ترین ماموریت کمیته فنی ظرف چند روز آينده اعلام شده است.
بررسی و رسیدگی به وضعیت منازل مسکونی اطراف محل گود و رفع نگرانی آنها، بررسی چگونگی تحکیم زمین و خاک منطقه و پیرامون پروژه، بررسی علت و عوامل ریزش ديواره گود و تقویت دیواره‌ها در همه جهات و نیز توقف پیش‌روی گود و اصلاح پروانه ساختمانی و کاهش عمق آن، چهار ماموریت دیگر این کمیته تا پایان مهلت ارائه گزارش این کمیته (روز یکشنبه آینده) به شورای شهر خواهد بود. ابوالفضل قناعتی، مخبر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا با اشاره به ماموریت‌های این کمیته گفت: در جلسه‌ای که در ستاد بحران منطقه دو تشکیل شد تمام تذکرات و موضوعات اورژانسی مطرح اعلام شد و در ادامه بنا شد با تشکیل یک کمیته فنی در اولین مرحله با اقدامات اساسی از امکان بروز حادثه‌ای دیگر در محل پروژه ایران زمین جلوگیری شود.
قناعتی در مورد نحوه ورود شهردار تهران در پیگیری این حادثه اظهار کرد: آقای شهردار شخصا به این مساله وارد نشده‌اند، بلکه معاون شهرسازی خود و شهردار منطقه دو را به عنوان دو نماینده خود در پیگیری این پروژه تعیین کرده‌اند.
البته پیگیری تعدادی از اعضای شورای شهر در حالی است که برخی دیگر از اعضای شورا خواستار توقف اجرای پروژه با شرایط فعلی و عمق گودبرداری فعلی شده‌اند.
در انتظار پاسخ از قاليباف
مسعود سلطانی‌فر، عضو دیگر شورای شهر تهران که دو هفته قبل با ارائه تذکر کتبی به شهردار تهران خواستار توضیح در مورد علت بروز این حادثه شده بود، در این باره عنوان کرد: در مورد برخی اقدامات شهرداری در این حادثه ابهام وجود دارد. او ادامه داد: این تذکر کتبی هنوز پاسخ داده نشده و امیدواریم هر چه زودتر آقای قالیباف نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند. او تاکید کرد: اجرای این پروژه تا بخش‌هایی از آن که بر اساس صدور پروانه انجام شده، اشکالی ندارد؛ اما از بخش‌های دیگری که گسترش پروژه بدون رعايت ضوابط موجود در پروانه‌صادره، صورت گرفته، کاملا دچار اشکال و نبود برآورد کارشناسی است. سلطاني‌فر در جلسه سه‌شنبه گذشته شورا گفت: در واقع خلاف بزرگ شهرداری تهران در این پروژه، گسترش آن بدون بررسی کارشناسی و شرایط محیطی بوده است که این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت