تلفن سایت

واکنش شورای شهر تهران نسبت به روند تغییر کاربری فضاهای سبز

تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۲

واکنش شورای شهر تهران نسبت به روند تغییر کاربری فضاهای سبز

 اعضای شورای شهر تهران نسبت به روند رو به افزایش تغییر کاربری فضاهای فرهنگی، تاریخی و زمین‌های سبز سطح شهر تهران واکنش نشان دادند.
کاربری پارک و فضاهای سبز شهر تهران با وجود اجرای طرح تفصیلی جدید از سال گذشته تاکنون با مصوبات موردی کمیسیون ماده پنج شهر تهران به طور مداوم در حال تغییر است. این در حالی است که طبق مصوبه شورای شهر تهران بنا بود در جهت حفظ و توسعه فضای سبز شهر، کاربری پارک‌ها و زمین‌های سبز سطح شهر تا پایان سال 1395 تثبيت شود و تغيير نكند؛ اما برخلاف وجود این مصوبه اهالی مناطق مختلف شهر تهران روزانه با تغییر کاربری فضاهای سبز محله خود و ساخت‌و‌سازهای بلندمرتبه رو به رو می‌شوند.
 غلامرضا انصاری عضو كميسيون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تايید تغییر کاربری برخی از فضاهای سبز شهر و تبديل آنها به برج‌های بلند‌مرتبه به همزمان با تشکیل شورای شهر چهارم موارد متعددی از مغایرت میان قوانین و مقررات طرح تفصیلی و پروژه‌های در حال اجرا در سطح شهر دیده شده است. به همین دلیل شورای شهر با اطلاع از موارد مربوط به تغییر کاربری‌های فضاهای سبز و تاریخی و تبديل آنها به ساخت‌و‌سازهای تجاری و خدماتی، در نظر دارد در اولین فرصت با ارائه طرحی دو فوریتی تضاد بین مصوبات شورا و موارد در حال اجرا را از بین ببرد.
او اضافه کرد: علاوه بر این مشکل آلودگی هوای شهر سبب می‌شود تا برای گسترش فضای سبز و پارک‌های شهر، شورای شهر تهران مخالفت با تغییر کاربری‌های زمین‌های فضای سبز را اكيدا در دستور کار خود قرار  دهد.
انصاری تاکید کرد: در چند هفته آینده بنا داریم تا با همکاری کمیسیون معماری و شهرسازی شورا طرحی دو فوریتی با موضوعیت «ممنوعیت تغییر کاربری‌ها » را به صحن شورا بیاوریم.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت