تلفن سایت

آمار روزانه ساخت مسكن در كشور

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۲

آمار روزانه ساخت مسكن در كشور

وزير راه‌وشهرسازي روزگذشته با اعلام آمار روزانه ساخت مسكن در كشور، از نابرابري نسبت جهاني حجم جمعيت و عرضه مسكن در ايران خبر داد.
عباس آخوندي در همايش ساختماني، در جمع توليدكنندگان مصالح‌ساختماني گفت: به‌طور متوسط روزانه بالغ بر 2 هزار واحد مسکونی جدید در کشور احداث می‌شود و در شرايطي كه ايران يك درصد از جمعيت جهان را دارا است، اما دو درصد از سهم جهاني ساخت‌وساز را به خود اختصاص داده است.
در كشور سالانه بين 700 تا 900 هزار واحدمسكوني جديد ساخته مي‌شود و حجم ازدواج‌هاي سالانه نيز به طور متوسط در همين دامنه قرار دارد. اين در حالي است كه به‌رغم تعادل نسبي بين حجم عرضه جديد و تقاضاي جديد در بازار مسكن، كماكان بازار شاهد افزايش قيمت مسكن است.
اين موضوع نشان مي‌دهد: بخشي از عرضه‌ها با هدف اقتصادي سازنده‌ها، به بازار مصرف تزريق نمي‌شود يا اينكه اعضاي يك گروه خاص از تقاضا، بيش از يك واحدمسكوني را در اختيار دارند كه براي تنظيم اين نامعادله، لازم است ابزارهاي تنظيمي همچون ماليات‌هاي مختلف بر ملك، به‌كار گرفته شود.
ساخت مسكن در كشور اگر چه تناسبي با نسبت جهاني ميزان جمعيت و حجم ساخت‌وساز ندارد، اما با ميزان تقاضاي ناشي از ازدواج تقريبا برابر است.
همه واحدهاي مسكن‌مهر مشكل ندارند
وزير راه‌وشهرسازي در حاشيه همايش ديروز، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص كيفيت ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر گفت: برخی پروژه‌ها بررسی شدند، اما نمی‌توان گفت کلیه واحدهای مسکن‌مهر مشکل دارند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت ساختمان پس از صنعت نفت بزرگ‌ترین سرمایه گذاری ملی در کشور است، گفت: در هر ساعت حدود 6 میلیارد تومان در صنعت ساختمان (راه و مسكن) هزینه می‌شود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت