تلفن سایت

تاکید شورای‌عالی شهرسازی بر گسترش منطقی شهرها

تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۲

تاکید شورای‌عالی شهرسازی بر گسترش منطقی شهرها

تیم جدید استقرار یافته در وزارت راه وشهرسازی در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور رییس شورا (عباس آخوندی) بر گسترش عرصه شهرها در یک چارچوب منطقی و قانونمدار تاکید کردند.
این در حالی است که نظر شورای عالی شهرسازی و معماری در دولت گذشته بر جلوگیری از هرگونه گسترش کلان شهرها بود و معتقد بود هرگونه توسعه شهری باید به‌صورت منفصل(توسعه‌ شهرهاي جديد در اطراف كلانشهرها) صورت گیرد.
البته در این جلسه معاون شهرسازی و معماری وزارت راه با انتقاد از روند توسعه غیرمنطقی شهرها در سال‌هاي گذشته عنوان کرد: به‌منظور جلوگيري از گسترش و تغيير بي‌رويه و غيرقانونمند شهرها، لغو مغايرت‌هاي اساسي و احاله بررسي اين فعاليت‌ها در قالب بازنگري طرح‌هاي جامع ضرورت دارد.
پیروز حناچی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری استفاده از مشاوران جوان در عرصه شهرسازی را از سیاست‌هاي این دوره دانست و گفت: برخی از طرح‌هاي مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری در دهه‌هاي گذشته در فرآیند اجرایی با اشکال مواجه شده‌اند، در همین راستا بررسی و بازنگری این طرح‌ها در این دوره ضروری به نظر مي‌رسد.
با وجود این دبیر جديد شورای‌عالی شهرسازی و معماری اگرچه بر گسترش منطقي شهرها تاكيد كرده اما درباره چگونگی گسترش شهرها و اينكه آيا نحوه گسترش به شکل منفصل خواهد بود یا متصل، توضیحی ارائه نکرده است.
همچنین در این جلسه وزیر راه و شهرسازی خواستار ضرورت توجه به منافع عمومي در تهيه طرح هاي توسعه و عمران (جامع) شهري شد. به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با اشاره به برخی تخلفات دولتي، ‌بر قانونمندي دولت در همه عرصه‌ها به ويژه شهرسازي و تغيير نقش دولت از موضع اجرايي به موضع نظارتي تاکید کرد.
در اين جلسه دیگر اعضا نیز بر ضرورت توجه به امر سياست‌گذاري در زمينه شهرسازي و معماري، ضرورت نظرات هرچه بيشتر بر اجراي طرح‌هاي توسعه و عمران، توجه هر چه بيشتر به نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري، توجه به شاخص‌هاي زيست محيطي در تصويب طرح‌هاي توسعه و عمران و آسيب‌شناسي شرح خدمات و فرآيندهاي بررسي و تصويب طرح‌هاي با رويكرد جلوگيري از ساخت‌وسازهاي بي‌ضابطه را ضروری عنوان کردند.
گسترش منطقي شهرها و جلوگيري از تصويب بي‌رويه مغايرت‌هاي اساسي و فعال کردن گروه‌ها و كميته‌هاي فني و كارشناسي جهت بررسي كارشناسي طرح به صورت كامل پيش از شوراي عالي و به‌منظور استناد اين شورا به گزارش‌هاي كارشناسي توسط اعضا مطرح شد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت