تلفن سایت

نرخهای رهن واجاره در نیمه دوم از سال

تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۲

نرخهای رهن واجاره در نیمه دوم از سال

 اکثر بنگاهداران مسکن فعال در تهران هم، انتظاراتی شبیه به وعده‌های کاندیدا‌های هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشوری دارند؛
 چراکه این دسته از مشاوران املاک در پاسخ به نظرخواهی منوط به اینکه: توقع یا درخواست شما از هیات مدیره انتخاباتی اتحادیه املاک چیست؟ پاسخ یکسانی مبنی بر حمایت و پشتیبانی از اعضای اتحادیه املاک را عنوان کردند؛ زیرا اکثر بنگاهداران مسکن از هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بیشتر در رابطه با بازنگری در میزان حق کمیسیون و هزینه کد رهگیری، درخواست و توقع دارند!
این در حالی است که پورسانت مشاوران املاک، درصدی از ارزش معامله است که سال به سال با توجه به رشد قیمت مسکن به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. با توجه به گفته‌های مشاوران املاک تنها ستادهای تبلیغاتی انتخاباتی (برخی از بنگاه‌های املاک) اقدام به معرفی کاندیدا‌ها کرده‌اند؛ اما بیشتر فعالان بازار مسکن تاکید دارند قبل از اینکه آنها به کاندیدا‌های تبلیغاتی توجه داشته باشند و آنها را برای رای خود انتخاب کنند، کاندیدا‌های قدیمی را که سابقه‌دار و با تجربه هستند مدنظر و در اولویت  قرار می‌دهند. عده‌ای از بنگاهداران مسکن هم از سرازیر شدن پیامک‌ها، اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌هایی که مدام از سوی حامیان ستادهای انتخاباتی صورت می‌گیرد، خبر دادند.
از طرف دیگر کمتر مشاور املاکی در پاسخ به این پرسش که توقع یا درخواست آنها از هیات مدیره انتخابی چیست؟خواستار کنترل بازار مسکن و برچیدن بساز و بفروش‌ها از بنگاه‌های املاک در نقش مشاوران املاک شد! برخی از این دسته مشاوران املاک معتقد هستند که تا به امروز هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک نتوانسته کمک شایسته‌ای به متقاضیان بازار مسکن کند. با این حساب شاید بهتر باشد هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک با کاندیدا‌های جدید جایگزین شود تا بلکه کنترل بازار مسکن از یکسو و حمایت متقاضیان بازار مسکن از طرف دیگر محقق شود.
برخی از بنگاهداران املاک این روزها علاوه بر مشاور و واسطه‌گر معاملات و قراردادهای ملکی در بازار بساز و بفروشی فعالیت دارند و این امر باعث شده است تا حرفه بنگاهداران به فعالیتی اقتصادی تبدیل شود و این مشاوران املاک به دلیل اینکه خودشان در امر بساز و بفروشی دست دارند، معمولا مراعات خریداران و مستاجران را نمی‌کنند؛ چراکه آنها خود را در جایگاه مالک می‌بینند؛ در صورتی که بنگاهداران املاک باید بی‌طرف باشند و تنها در جایگاه مشاوره و واسطه به متقاضیان خدمت کنند. هیات‌مدیره جدید اتحادیه مشاوران املاک باید بنگاهداران شاغل را از بنگاهدارانی که تنها خدمات ملکی و مشاوره می‌کنند، جدا کنند تا بازار مسکن از این طریق قابل کنترل باشد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت