تلفن سایت

تصمیمات جدید در امور مسکن مهر

تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۲

تصمیمات جدید در امور مسکن مهر 

در ميان احكام انتصابي كه عباس آخوندي در دو هفته گذشته براي معاونان وزارت راه‌وشهرسازي صادر كرده، حكم ديروز را مي‌توان متفاوت‌ترين انتصاب عنوان كرد.
ریيس سازمان ملي زمين‌ومسكن دولت دهم –معاون علي نيكزاد و همراه ثابت محمود احمدي‌نژاد در افتتاح‌هاي پشت‌‌سر هم مسكن‌مهر در دو سال گذشته- روز گذشته با حكم عباس آخوندي، مجري ويژه و قائم مقام وزير راه‌وشهرسازي در امور مسكن‌مهر شد.
احمد اصغري مهرآبادي دو روز پيش كليد سازمان ملي زمين‌ومسكن را تحويل محمد پژمان (شهردار سابق مشهد) داد و تصور مي‌شد، آخوندي با وي نيز همچون ساير معاونان نيكزاد خداحافظي مي‌‌كند، اما برخلاف پيش‌بيني، مهرآبادي از امروز، صفر تا 100 امور مسكن‌مهر را با اختيار تام از طرف وزير، راهبري و مديريت خواهد كرد. يعني هر آنچه در اين 4سال توسط نيكزاد از بابت سفرهاي استاني، رايزني با بانك‌مركزي و سيستم بانكي و... براي طرح مسكن‌مهر انجام مي‌شد، از امروز توسط قائم‌مقام آخوندي پيگيري مي‌شود. حكم ديروز وزير راه‌وشهرسازي نشانه‌اي ديگر از عدم تمايل وزير به تعقيب موشكافانه طرح مسكن‌مهر و البته علامتي از برنامه‌ريزي آخوندي براي فراغت جهت اجراي برنامه‌هاي تازه در اين بخش است. مهرآبادي در مقايسه با ديگر معاونان وزير راه‌وشهرسازي در دولت دهم، معاوني بود كه كارنامه عملكردش در مسكن‌مهر لااقل به لحاظ افتتاح و بهره‌برداري واحدها، قابل دفاع است. هر چند برخي مي‌گويند بخشي از واحدهاي مسكن‌مهر كه در سال‌هاي اخير در سراسر كشور افتتاح شده، مسكن‌مهر خودمالكي بوده است يعني آپارتمان‌هايي بوده كه ابتدا به صورت معمولي توسط بخش‌خصوصي احداث شده و سپس دولت با گذاشتن وام مسكن‌مهر روي اين واحدها، آنها را تبديل به مسكن‌مهر كرده است! درباره حكم ديروز وزير راه‌وشهرسازي البته ابهامي هم وجود دارد، وزير چند روز پيش‌تر، مديريت سامانه مسكن‌مهر را از دفتر معاون اقتصاد حمل‌ونقل وزارتخانه به معاونت امور مسكن همين وزارتخانه منتقل كرده بود و حالا اگر قرار باشد، قائم مقام وزير اين مديريت را در اختيار داشته باشد، در اين صورت در نحوه هدايت سامانه مسكن‌مهر نيز دوباره تغييراتي به وجود خواهد آمد.
متن كامل حكم انتصاب به شرح زير است:
برادر ارجمند جناب آقای مهندس احمد اصغري مهرآبادی
سلام عليكم؛ با توجه به مراتب تعهد و همچنين تخصص و تجربه جنابعالي در حوزه امور زمين و مسكن و با توجه به شناختي كه از شما دارم جنابعالي را به عنوان مجري ويژه و قائم مقام وزير در طرح مسكن مهر منصوب مي‌نمايم. در اين ارتباط موارد زير قابل تذكر است:
1- به منظور انجام هماهنگي لازم در امور مسكن مهر در وزارتخانه شورايي با مسووليت شخص اينجانب و نايب رييسي جنابعالي تشكيل مي‌شود، اعضاي اين شورا عبارتند از: وزير راه‌وشهرسازي، مجري ويژه طرح مسكن مهر، معاون مسكن و ساختمان، مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران، مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد، مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن، مشاور وزير در امور مديريت و تامين مالي و مشاور معماري و شهرسازي وزير.
2- سامانه طرح مسكن مهر زير نظر مجري ويژه طرح مسكن مهر مديريت خواهد شد، اين سامانه بايد بتواند ارتباطات خريداران مسكن مهر را سامان دهد.
3- به منظور حصول اطمينان از كيفيت كار، مسائل تامين مالي، برنامه زماني پيگيري و اجراي برنامه‌هاي تامين خدمات زيربنايي و روبنايي نظام كنترل پروژه را با هماهنگي معاونت‌ها، مديران عامل شركت عمران شهرهاي جديد، شركت عمران و بهسازي شهري ايران، سازمان ملي زمين و مسكن و مديران كل راه و شهرسازي استان‌ها مستقر و نسبت به مسائل مختلف به موقع اتخاذ تصميم كنيد.
4- كليه هماهنگي‌هاي لازم در اين ارتباط با معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور، وزارت نيرو و بانك مسكن از طريق جنابعالي صورت خواهد گرفت.
در انجام اين ماموريت كليه معاونان محترم، مديران سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه و مديران كل راه و شهرسازي با شما كمال همكاري را خواهند داشت.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت