تلفن سایت

هماهنگی جلسه معاونین وزیر با مدیریت مسکن مهر

تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۲

هماهنگی جلسه معاونین وزیر با مدیریت مسکن مهر

صبح ديروز، جلسه هماهنگي در خصوص سامانه ثبت‌نام و مديريت مسكن‌مهر، با حضور وزير راه‌وشهرسازي و چهار تن از معاونان وي در ساختمان ستادي اين وزارتخانه برگزار شد.
در اين جلسه، هماهنگي‌هاي تازه‌اي در خصوص نحوه مديريت پروژه‌‌هاي مسكن‌مهر، انجام گرفت از جمله اينكه، مقرر شد ساماندهي همه نوع امور مسكن‌مهر مربوط به شهرهاي جديد، توسط معاونت شهرهاي‌جديد (شركت عمران شهرهاي جديد) راهبري شود و همچنين مسائل و امور مربوط به شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت نيز توسط سازمان ملي زمين‌ومسكن صورت بگيرد و چنانچه نياز به مداخله بيشتري بود، معاونت امور مسكن وزارت راه‌وشهرسازي موضوع را مديريت كند.
در اين جلسه، معاون امور مسكن، معاون شهرهاي جديد، ریيس سازمان ملي زمين‌ومسكن و معاون اقتصاد حمل‌ونقل حضور داشتند.
سامانه مديريت مسكن‌مهر در دولت دهم با هدف نظارت لحظه‌اي دولت بر وضعيت پيمانكاران، شفاف‌شدن امور و ذخيره‌سازي و پالايش اطلاعات متقاضيان، راه‌اندازي شد و در طول چهار سال اخير، نظارت و راهبري سامانه توسط علي لطفي‌زاده -قائم‌مقام وقت وزير مسكن در امور بين‌الملل و معاون اقتصاد حمل‌ونقل وزير در حال‌حاضر- انجام مي‌گرفت، اما ماه گذشته با دستور عباس آخوندي، مديريت اين سامانه به معاونت امور مسكن وزارتخانه منتقل شد و ديروز هماهنگي‌هاي بيشتري در اين خصوص انجام گرفت.
در سامانه مسكن‌مهر، ريز اطلاعات تك‌تك متقاضيان و پيش‌خريداران مسكن‌مهر و كساني كه در اين چندسال، واحد مسكوني‌مهر، تحويلشان شده است، موجود است و دولت با درج اسم و فاميل هر يك از افراد، مي‌تواند مشخصات واحد واگذارشده به وي و تاريخ و محل تحويل را ردگيري كند.
در شرايطي كه براي واحدهاي مسكوني‌مهر هنوز سند محضري و مالكيت صادر نشده است، ثبت مشخصات صاحبان اين واحدها در سامانه مسكن‌مهر، مدرك قابل‌قبول و معتبري براي افراد به حساب مي‌آيد و به نوعي مالكيت مردم بر مسكن‌مهر، در حال‌حاضر از طريق اين سامانه، به خوبي قابل احراز است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت