تلفن سایت

اولین برداشت وزارت راه وشهرداری از پروژه های مسکن مهر

تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۲

اولین برداشت وزارت راه وشهرداری از پروژه های مسکن مهر

اولين برداشت عيني تيم جديد سياست‌گذاري در وزارت راه‌وشهرسازي از پروژه‌هاي «مسكن‌مهر»، عصر روز شنبه گذشته در جريان بازديد 4ساعته محسن نريمان –معاون وزير در امور شهرهاي‌جديد- از شهر جديد پرند، دستگير مسوولان شد.
هر چند عباس آخوندي درست يك ماه پيش (دو روز بعد از ورودش به وزارتخانه) در يك روز جمعه، از پروژه‌هاي در حال ساخت در شهر جديد پرديس ديدن كرده بود، اما تركيب هيات‌همراه وزير در آن روز كه معاونين در آستانه‌تغيير، آن را تشكيل داده بودند از يك‌سو و كارگاه‌هاي ساختماني بزرگ در پرديس از سوي‌ ديگر، نتوانست فرصت تجزيه‌وتحليل واقعي از ثمره ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر را براي وزير جديد فراهم كند.
اين فرصت اما عصر شنبه براي مديرعامل جديد شركت عمران شهرهاي‌جديد –معاون تازه منصوب‌شده وزير- به وجود آمد.
محسن نريمان در سفر به «پرند»، ضمن رويت ساختمان‌هاي در حال احداث، از منطقه‌اي كه يكسال از سكونت 10 هزار خانوار در برج‌‌هاي تركيه‌اي‌ساز مسكن‌مهر در آنجا مي‌گذرد، نيز ديدن كرد طوري كه غروب آفتاب و روشنايي منازل 99 ساله در برج‌هاي موسوم به كوزو، شائبه غيرقابل استفاده بودن واحدهاي مسكوني‌مهر يا خالي رها شدن اين آپارتمان‌ها را تاحدودي براي معاون وزير و مديران جديد برطرف كرد.
نريمان كه پيش‌تر تصور مي‌شد در يك هفته گذشته از انتصابش در اين مقام، هيچ بازديدي از شهرهاي جديد انجام نداده است، عصر چهارشنبه گذشته نيز از شهر جديد پرديس بازديد كرده بود و يك روز قبل هم، به صورت نامحسوس شهر جديد هشتگرد را از زيرنظر گذرانده بود.
با اين حال، مديران عامل شهرهاي جديد پرديس و پرند درباره نتايج بازديد نريمان مي‌گويند: در بازديد معاون وزير اگرچه زمان تنگ و محدود بود، اما تقريبا همه پروژه‌هاي مسكن‌مهر مورد رويت مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد قرار گرفت.
تاكيد بر چهار موضوع
مهدي هدايت مديرعامل شهر جديد پرديس در اين باره گفت: سابقه نمايندگي آقاي نريمان در كميسيون عمران مجلس و مسووليتي كه در اين كميسيون برعهده داشت و همچنين سابقه عمراني و اجرايي وي در دولت‌هاي گذشته، كاملا در جريان بازديد، محسوس بود و نكاتي كه در بازديد چهارشنبه هفته گذشته از پرديس، مورد توجه معاون وزير قرار گرفت، قطعا به كمك توسعه همه‌جانبه شهر جديد پرديس خواهد آمد.
هدايت با بيان اينكه معاون وزير در امور شهرهاي‌جديد، نقاط ضعف و قوت اين شهرها را واقف است، تصريح كرد: آقاي نريمان در بازديد از پرديس بر چهار موضوع تاكيد داشتند از جمله، تدوين برنامه زمانبندي پيمانكاران و رعايت كامل آن، تحويل به موقع واحدهاي مسكوني‌مهر، پيگيري زيرساخت‌ها و خدمات مورد نياز شهري و همچنين مديريت كيفي پروژه‌هاي در دست اجرا.
ابعاد شهر و چراغ‌هاي روشن
حبيب‌ا... چاغروندي مديرعامل شهر جديد پرند نيز درباره نتايج بازديد عصر شنبه معاون وزير از اين منطقه اعلام كرد: اين بازديد هم به پروژه‌هاي در دست احداث و هم به ساختمان‌هاي مسكوني‌شده طرح مسكن‌مهر اختصاص داشت طوري كه سكونت خانوارها در اين ساختمان‌ها، تاثيرگذار بود.
مديرعامل پرند افزود: مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد در اين بازديد، ضمن تاكيد بر پيگيري خدمات زيربنايي، دستور دادند واگذاري واحدهاي مسكوني‌مهر بدون همه نوع خدمات، ممنوع شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت