تلفن سایت

ارتقای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده

تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۲

ارتقای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی در دو حکم جداگانه، دو معاون خود در حوزه مسکن و ساختمان را منصوب کرد.
بر این اساس، درحكمي از سوي وزير راه و شهرسازي محمد سعيد ايزدي به عنوان معاون وزير و ریيس هيات مديره و مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران منصوب شد.
عباس آخوندي دراين حكم آورده است: اميد است با استفاده از تجارب طولاني دو دهه گذشته در داخل كشور و بهره‌گيري از تجارب گسترده و متنوع جهاني، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده را به بستري براي ارتقاي كيفيت زندگي و معماري درون شهرها و احياي اعتلاي ميراث ارزشمند شهرسازي و معماري گذشته و توسعه فرهنگ محله محوري تبديل كرده، ضمن توجه به حفظ حقوق و هويت شهروندان و جلب مشاركت ذي‌نفعان، مباني حقوقي و ثبتي لازم براي تسهيل امر مشاركت بخش خصوصي در تجميع و نوسازي را فراهم كنيد.
در ادامه حكم آمده است: همچنين برنامه‌های توانمندسازي سكونتگاه‌هاي غير رسمي را سرعت بخشيده و با هماهنگي معاونت شهرسازي و معماري با اتخاذ تدابير لازم از توسعه حاشيه‌نشيني جلوگيري كنيد.
نریمان به جای رستمیان
همچنین درحكم دیگری، وزير راه و شهرسازي، محسن نريمان را به عنوان معاون وزير و رییس هيات مديره و مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران شهرهاي جديد منصوب کرد.
عباس آخوندي دراين حكم آورده است: اميد است با بهره‌گيري از حداكثر توان علمي و حرفه‌اي موجود كشور، از بستربكر شهرهاي جديد براي الگوسازي در شهرسازي و معماري و به كارگيري آخرين دستاوردهاي فناوري در آماده سازي و تاسيسات زيربنايي و اعمال سياست‌هاي شهرسازي مبتني بر پيشينه‌سازي رفاه و كيفيت زندگي شهروندان و توسعه پايدار و صرفه‌جويي در مصرف انرژي استفاده كرده و با هماهنگي معاونت شهرسازي و معماري به تعادل بخشي در اسكان جمعيت بر اساس طرح‌هاي كالبدي ملي و منطقه اي كمك کرده و با اغتنام فرصت از ادغام وظايف راه و ترابري و مسكن و شهرسازي در يك وزارتخانه واحد، تامين سيستم حمل ونقل امن و سريع و ارزان بين شهرهاي جديد و شهرهاي مادر را وجهه همت خود قرار دهيد. در پايان اين حكم آمده است: توفيق روز افزون جنابعالي را از خداوند متعال مسئلت دارم.
دو معاون تازه منصوب شده، وظایف به مراتب سنگین‌تر از سایر معاونین وزیر راه و شهرسازی به دلیل حساسیت فوق‌العاده بالا در بافت فرسوده و همچنین شهرهای جدید، دارند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت